söndag 1 november 2009

Den hårfina skillnaden mellan genialitet och galenskap


Det här var vad jag hade tänkt länka till. Jag har aldrig varit ett stort Dizzee-fan, men det här är ju framförallt en fantastisk video (även om låten i sig växer en del den med).

MEN, så kom jag av en slump över den där kortfilmen Kanye West gjorde tillsammans med Spike Jonze. Originalet läckte ut och låg uppe online på West's blogg ett par dagar för någon vecka sedan innan Jonze tog bort det, så det är kopiorna som finns nu och följaktligen inte världens bästa kvalitet, men ändå. Bisarr skit.
Kanye är ledsen, kräks rosenblad, har djur i kroppen och dör till Månskenssonaten.

Här:



Om inte det här blir kultförklarat så vet jag inte vad som kommer bli det. Säga vad man vill om Kanye (jag älskar ju) men han är åtminstone på god väg att göra sig själv till Michael Jackson-material.

Inga kommentarer: