torsdag 12 november 2009

Mindre defekt och mera effekt!

Nu är ju den här trevliga spinbilden visserligen inte från idag, men eftersom jag är en Riktig Tjej(tm) så ser jag naturligtvis alltid såhär fräsch och söt ut när jag inomhustränar. Så alltså också idag uppe i Ljungstugan. Ni missade nåt.

Jag förärades i alla fall ett pass på wattcykel under uppsikt av fûhrer Ola som satt på cykeln bredvid och med jämna mellanrum sade åt mig att lugna ner mig. Lugna ner mig tycker jag ju är så tråkigt. Men själva trampandet var naturligtvis helfestligt, jag älskar ju siffror och mätbara saker så jag tycker såklart det är det optigaste träningsredskapet. Dessutom hade jag uppmuntrande nog förmodligen höjt min tröskelwatt (eh, säger man så?) på ett väldigt märkbart sätt sen sist jag satt på något effektmätbart i augusti, även om man räknar med viss diff cyklar emellan osv. Roligt! Det är alltid roligt att bli bättre.

Jag antar att jag säkert just nu skördar frukterna av och får smaka på de där nybörjarframstegen man alltid gör när man börjar lägga lite tid på något nytt. Det är naturligtvis vansinnigt tacksamt och trevligt.

Sååå, jag hade det ju på känn igår, och jag tror nog banne mig att det faktiskt är dags nu för ett gammalt hederligt utbristande i: "ÄLSKAR cykel!!!!!!".

Det ni!

2 kommentarer:

Stefan sa...

Pre-lugg är snyggt, röd klänning funkar också!

Lisa sa...

ja, det är viktigt att vara snygg när man håller med cykel har jag ju förstått.