måndag 30 november 2009

Det som kallas kreativt kaos?

Ni vet hur folk brukar säga att de inte ser hur deras egna barn växer, eftersom de ser dom varje dag? Jag tror något liknande har hänt mig i förhållande till mitt skrivbord på datorn. Jag har liksom lagt lite skitsaker där då och då som jag bara ska använda en gång och sen tänkt slänga eller inte vet vart jag ska göra av än eller som jag ska komma ihåg av någon anledning eller whatever, men jag har hela tiden tyckt att det bara handlat om ett par ikoner liksom.

Men så idag insåg jag att det utvecklats till det här:


Tror det kanske kan vara dags för en rensning va....

6 kommentarer:

Stefan sa...

Vad tror du att skaparen av och kursledaren för "Det effektiva kontoret" skulle säga?

Lisa sa...

uppenbarligen ingenting?

och även om, så skulle jag naturligtvis inte lyssna på det örat. jag har ju gått på konstskola så jag får ta mig effektivitetsslösande friheter.

bara för din ordningssinnes frustrations skull har jag dessutom laddat upp en bild från min dåvarande arbetsplats, vad säger kursledaren om DET?:
http://i16.photobucket.com/albums/b38/bonsaikitten/skolautsikt.jpg

Stefan sa...

Det fina med att vara vuxen är att man gör som man själv vill. Men jag tror inte man FÅR så mycket energi av att ha massor med ikoner på skrivbordet.
En annan bra grej med att vara vuxen är att man också får ändra på sig..

Lisa sa...

men nu är inte syftet med skrivbordet att ge mig energi heller, så just det rör mig inte i ryggen

Anonym sa...

När mitt skrivbord såg ut så skapade jag en mapp: Saker som kanske ska slängas. Den fick ta emot allt och sen tittar jag i den ibland.
/Karin

Lisa sa...

ja det är nog något sådant jag får ta och göra...