torsdag 19 november 2009

Watt, ponnyben och Falun

Jomen jag tänkte i eftermiddags att jag nog skulle ta och se till att bli lite trött idag. Jag kände mig redan rätt stel och matt sedan gårdagen, så det kändes som att det var rätt tillfälle att utnyttja för att bli lite spak. Jag lade alltså på 25W extra på likadana femminuters som jag körde på wattcykeln förra veckan, med förhoppningen om att det nog skulle göra susen.

Det gjorde det, det satt jävlart så fint! Jag fick till och med sota lite för mitt högmod och dra av 10 på de allra sista, så jag antar att målet var uppnått. Uppenbarligen blev jag trött i benen.
Fortfarande fantastiskt roligt i alla fall, fortfarande en vilja att fortsätta i timme efter timme efter timme. SÄRSKILT på watthoj. Alltså, att kunna se vad man gör i siffror?! Det är ju omöjligt att tycka att det är tråkigt då!

Piggheten är tillbaka nu igen förstås dock, trötthet är så flyktigt. I och för sig tror jag att jag befinner mig i lite av ett övervarv orsakat av för lite sömn de senaste veckorna. Det är lätt att bli speedad då.
En lantlig dalaweekend kanske vore lösningen? Hundmagar, rostat bröd och förmiddagstupplur på soffan?

Sånt här:

2 kommentarer:

Stefan sa...

Bra, men var det inte 250W då? Jag drar 300w så 25 känns som lite.

Välkommen till Falun föresten! Alltid roligt när du kommer på besök.

Lisa sa...

nej men alltså, jag ökade med 25 watt mer än den wattnivå jag låg på förra veckan. och det var ju inte noll då liksom. så jag skrev inte fel, du fattade fel. så den siffran+25.

tack! kommer nog förbi friskis imorrn em, ses då kanske!