lördag 14 november 2009

Tjänster och gentjänster

...och när vi ändå pratar om cykel;

Det inlägg som skrapat ihop flest läsare här, med sådana marginaler att det inte ens är tal om någon konkurrens, är föga förvånande det med rubriken "sexigt med cykelkillar". Min begåvade slutsats är därför att det är en och annan självutnämnd "cykelkille" som läser här, och eftersom jag är vansinnigt eager to please efter alla år i servicebranschen (jag råkade outa min serviceröst häromdagen vilket resulterade i chock och förstummade blickar, den är vansinnigt tillmötesgående) så vill jag naturligtvis hålla er nöjda och glada. Det skulle såklart enklast göras genom mutor bestående av söta bakverk och vin, men eftersom det är lite svårt att genomföra rent praktiskt såhär över www och mest förunnat de i min verkliga närhet, så ska ni få ett presenttips såhär i julklappstider istället:


Kolla! En sko! Det ultimata paketet under granen till era flickvänner eller pojkvänner eller transbekanta eller vad ni nu har för relationer!
Dels eftersom det såklart kommer komma tillbaka till er egen fördel i förlängningen i form av tacksamhet, goodwill, gentjänster och en sjuhelvetes karma efter att ha gett bort designdojjor, vilket ju är den (visserligen vidriga, men ändå inte mindre närvarande) chickflick-skadade kvinnliga generationens mesta våta dröm.

Dels för att det dessutom i konsumtionsväg är som valfri cykelpryl.
I kolfiber, naturligtvis.
Och italienskt, naturligtvis.
Och vansinnigt limited och lättviktat, naturligtvis.
Vilket ju ger er möjlighet att få kombinera det helt oegoistiska presntköpandet med att lägga lite $ på sådant ni är vana vid och gillar mest.

Inte att förglömma så är det här också förmodligen det närmaste ni kommer komma en carbonoutfit på er bättre hälft.
Så go for it, jag vet ju att ni vill.

Inga kommentarer: