måndag 30 november 2009

10 megggaaahiiitttttsszzzzzzzzzz. With love.

Det finns ju en väldigt stor vaghet och oklarhet kring det här med vad jag egentligen lyssnar på för musik (Monika beskrev det idag som "poppig musik med konstiga tjejröster" och det stämmer nog rätt bra). Jag diskuterar det ogärna eftersom jag dels inte längre känner att jag kan svara "Jesus & Mary Chain, BARA" utan att ljuga, och dels tycker att det är ett rätt så intetsägande samtalsämne. Generellt kan jag komma på tusen och en saker jag hellre diskuterar än vilken låt jag lyssnade på när jag cyklade till föreläsningarna i morse liksom. Ointressant. Plus att jag tror att jag umgåtts med för mycket killar som spelar i band genom åren, inget kan ju ta död på ett musikintresse så mycket som det. Dör verkligen tristessdöden bara av att så mycket som tänka på killar i band med indiebolag och barklubbsspelningar, men det är ju en helt annan historia som vi kan ta någon annan gång.

I alla fall, eftersom ni alla dör av nyfikenhet inför den stora frågan hur mitt superba snille och smak tar sig uttryck musikwise så har jag nu slagit ihop alla listor med mest-lyssnade/senast-lyssnade/osv jag hittade på alla olika musikspelare jag använder på datorn, och sedan gjort en spotifylista av de låtar jag spottyhittade på den sammanlagda topp-10:an (+ ett tal). Jag har ansträngt mig alltså! Det är fint. Här har ni den.

LISAS MYSTISKA MUSIKSMAK


Lyssnar ni inte på alla får ni inte uttala er.

Inga kommentarer: