tisdag 24 november 2009

Vår

Alltså.
Jag skojade.

Men vet ni?! Idag har jag hunnit med att hetscykla en timme utomhus i solen innan den gick ner! Kastade mig hem från föreläsningen för att komma ut i tid. Hur värt som helst! Dessutom är det ju i princip vårvärme så jag frös inte ens. Hoppas hela vintern kommer vara såhär, då skulle jag vara lycklig och tacksam och aldrig mer begära någonting.

Själva cyklandet gick mindre bra dock. Var uppe i tröskelpuls efter att bara ha slängt benet över ramen. I princip. Där låg den sedan kvar i femtio minuter och hånskrattade åt min svaghet. Det är sant, jag överdriver inte. Puls/hastighet/tid-diagrammet garmin gav mig är som ett skämt. Fast av den där dåliga sorten som man aldrig riktigt fattar poängen med.
Bara därför tänkte jag ägna kvällen åt tjejig aerobics för att förhindra surande. Ni vet, kombinationen tights, hästsvans, färgglada sporttoppar och EN-TVÅ-TRE-FYR osv osv osv gör det omöjligt att inte falla ner i klämkäckhetsträsket. Och där vill man ju vara! Faktiskt. Helt utan ironi.

Inga kommentarer: