måndag 23 november 2009

Fem saker som inte har med varandra att göra

Jomen jag läser Montecore. Eller jag försöker, men det går riktigt dåligt.

Anledningar till att jag borde älska den:

1. hassen khemiri representerar allt jag älskar språkligt
2. hassen khemiri är mannen jag innerst inne vill gifta mig med

men ändå så blir jag TOKIG på texten och orkar verkligen inte med den och tycker bara att pretentionerna dödar det trots allt kreativa i det. Hur går det här ihop? Jag är så besviken.

En annan sak:
- behöver träffa någon eller läsa något eller nåt som kommer med någon ny infallsvinkel gällande; vad som helst. Det var ju inte precis igår.


En tredje sak:
-hade gudomlig argumentationsuppgift i skolan idag. HERREGUD, vad allt jag vill är att få debattera. Det är aldrig så roligt att vinna som när man får göra det med en verbal totalslakt.

En fjärde sak:
-såg två tjejer från min gamla gymnasieklass här på ÖUni idag. Maken till otippat får man ju vara med om. Jag tror inte de kände igen mig, jag har trots allt inte självlysande neonrosa plasthår nu för tiden.

En femte sak:
-satte hus i helvete i min studiegrupp när jag råkade yppa mina pro-kvotering-åsikter över morgonkaffet. HERRRRRRRE va, vad det är ett känsligt ämne hos folk. Jag har hittills aldrig mött någon som kunnat föra en sansad diskussion om det utan att de blir förbannade och sliter sitt hår och börjar gråta. Typ. Själv är jag naturligtvis lugnet själv, men så kommer jag ju från den goda sidan också så det kanske inte är så konstigt.

3 kommentarer:

Stefan sa...

1. Hassen ÄR så verkligen din typ så att det nästan är hysteriskt, snygg, svart hår med lugg samt svår.
2. Tror du Hassan gillar CX?

Lisa sa...

1. jag vet, vi är meant to be/ingen förstår honom som jag/etc etc etc. dessutom har han studerat vid och hoppat av Handels, alltså BÅDE intelligent OCH rebellisk. Opti.

2. Haha! jag skrev faktiskt ett "en sjätte sak; tror ni hassen khemiri gillar cykel?" men tog bort det sen! Jag är såklart övertygad om att han inser storheten i det. tror dock inte han klär så bra i lycra, men man kan inte få allt

/Lisa 14 år

Stefan sa...

Inga problem, det finns fina: http://www.gamlastanscykel.se/index.php?p=71