fredag 6 november 2009

1 av 2

LOVIN' THEM FOTNÖTTER VA.
Nä, men jag jag är klar med mitt PM nu.
Jooorå såatt. Välplacerade litteraturreferenser all over the place osv. Jag passade även på att försöka förklara varför min tes i mitt övertygande tal inte alls var otydlig utan är en helt fungerande syllogism.

Liksom va, ni håller väl med mig?
1 - För att ändra på något måste man omdefiniera det, 2 - Språket definierar vår omvärld -> ERGO = Att ändra på språket är en nödvändighet för att ändra på världen.

Va? Klockrent, visst?
Jag tycker ju det, men så är jag ju också ett stort fan av mina egna åsikter. Generellt liksom.

Nå-väl. Ska nog springa en vända. Om det inte regnar. Gör det? Jag sitter i min krypta, lyssnar på konstig folkjazz och dricker kaffe och har inte dragit upp persiennerna, så jag har ingen aning.

2 kommentarer:

kristina sa...

för vem är det inte solklart? måste vara en journalist.
vadå för folkjazz?

Lisa sa...

eller hur? jag tyckte ju också det. jag snodde förövrigt idén från din blogg, men det har du säkert förstått.

vet inte vad det var (vet inte ens om man kallar det folkjazz, är det en riktig genre?) men det var folkpop som var lite jazzig, klickade mig fram till nån samling på spottan. kan kolla om jag hittar det igen.