onsdag 18 november 2009

You are the generation that bought more shoes and you get what you deserve

Jag sprang lite intervaller i ösregnet tidigare på dagen idag. Det var värt, är det något man ska göra i regn så är det ju att springa.

Om jag skulle ha något verkligt intresse av att faktiskt bli bra på till exempel milen, borde jag nog egentligen ägna mig åt lite regelbundna tusingar och sånt. Men allt jag vill är ju att springa fortfortfort eftersom det är roligast, så det slutar alltid med att jag skjuter bort den där långintervallsidén med farthållningstvång till förmån för en inre diskussion där jag varje gång kommer överens med mig själv om att någonstans kring 200-400m ändå är Bäst(tm).
Idag också, alltså.

Men till er stora glädje kan jag ändå komma med den fantastiskt upplyftande nyheten att jag faktiskt var snabb igen! Snabbare än jag varit på hela hösten! ÄNTLIGEN börjar fötterna komma ihåg hur de ska göra för att vara snabba och lätta och snärtiga och kunna accelerera lite vettigt. Det var fint!


Har även mailat en kille om en focuscross, men han skulle höra av sig ikväll om den första spekulanten inte ville ha den och än så länge har jag inte hört något, så det verkar tråkigt nog som att det inte blev min tur att shoppa cykel i helgen.

Inga kommentarer: