tisdag 17 november 2009

Det bästa jag vet

AMEN ÅH, vad det var roligt att få trampa idag! De sprittiga ben jag vaknade med idag hade bytts ut lite mot trötta motsvarigheter lagom till att jag åkte från skolan, men det gjorde alls ingenting.

Jag cyklade tunga femminutersintervaller, men tycker fortfarande det är svårt att veta hur mycket jag orkar på cykel. Jag vet ju att jag i alla intervallformer, även när jag springer, så gärna lägger mig på max för att sedan stupa efter en minut och bli tvungen att dra av massa för att kompensera, så jag försöker aktivt att undvika det. Men då känns det alltid som att jag fusktränar och latar mig istället. Allt som inte är maxmaxmax är ju gärna ovärt i min värld, trots att jag ju inser det orimliga i det och att det ju faktiskt ligger i själva sakens natur, att det är ett tillstånd som ingen kan hålla en längre period, eftersom det ju då inte skulle vara just maxnivå.
Svårt det där. Att förstå på riktigt alltså, och inte bara intellektuellt sett. Svårt att vara nöjd ni vet. Man kan alltid ta i mer.

Fick hur som helst sällskap av hela fem män och lyckades också orsaka smärre uppståndelse bland deltagarna i någon form av möte i rummet intill när jag gick ut och de alla chockartat utbrast i ett "men HERREGUD, är det FLICKOR HÄR!?!".
Jag vet inte jag, men jag antar att det kanske inte hör till vanligheterna. Jag kopplade dock på charmen och servicerösten, konverserade och gav bort mitt telefonnummer. Inga konstigheter med andra ord. Gillar ju föreningsliv och sånt. Det är trevligt.

Men mest av allt såååå vansinnigt värt att få träna lite. Det finns ingenting jag älskar mer! Inte ens hundvalpar, sommarmorgnar och nytvättade lakan. Allt jag vill är att få svettas, bita ihop och helst också gärna må lite illa som grädde på moset och the cherry on top.
Det är grejer det.


PS.
Annat som är grejer är ju det här med livet i allmänhet n sånt. Så här har ni, förutom ett bra tal, lite vettiga tankar om just det. Lyssna på det här, det är värt en kvart (jag lovar!) :



Vill ni läsa texten finns den HÄR. Den är fin, läsvärd och tänkvärd!

Inga kommentarer: