torsdag 12 november 2009

Defekten hos 2/3 av den Strömska syskonskaran


SMS från min bror doktorn:

"Syskonen Ström måste ha något genfel. 3 öl igår och i säng innan 12, och idag var det omöjligt att komma ur sängen innan 11."

Det är alltså inte jag som är sjåpig och vek när jag säger att jag ser döden i vitögat efter ett alkoholintag som ni andra inte ens skulle reflektera över, om ni nu trodde det, utan det ligger i släkten. Vi är såhär defekta båda två. Tolerans som influensasmittade sparvungar utan minsta tillstymmelse till lever i kroppen. Det hela är det mest mystiska fysiologiska jag varit med om, för ingen vet eller kan förstå varför eller vad det beror på. Det bara är. Otroligt märkligt.

2 kommentarer:

Stefan sa...

Hur blir det om du dricker mer då? Kan det vara så att du behöver skrämma igång levern med ett riktigt spritbad?

Själv drack jag två öl i Fredags och blev helt skev..Usch vad klent.

Lisa sa...

det är dags att x:a upp för dig också med andra ord!