tisdag 7 juni 2011

touch a touch a

Uppenbarligen är jag inte på Sollerön idag, som utlovat var. Istället hemma i Falun och sista-veckan-stressar och skriver sida efter sida - Banach-Tarski-style.
Gååår bra, såklart, för vem orkar vara dålig? Nä. Exakt.


Annat:
Under den senaste veckan har jag haft följande konversation, nästan ordagrant, med två helt olika och i förhållande till varandra helt oberoende personer:

- jaha, men när är det dags för dig att flytta till stockholm egentligen då?

- Men vadå, jag har ju redan bott här/där?

- VA?! HAR du?

- Eh ja? I sju år.

- i SJUUU ÅÅRR??!?!?!???

- eh.. jaa...?

- VA?! HAR du? HUR GAMMAL ÄR DU EGENTLIGEN??!?!?!

- Eh ja? 27 i år?

- TJUGOSJUUUUUU?!?!?!?!??!?!?!!!?!!!!!!!!!

- Eh... ja?

- HERREGUD!!!!

Jag vet inte riktigt hur det ska tolkas? Jag har ju ändå länge levt i förhoppningen och den barnsliga tron att jag trots allt inte ger sken av att vara en artonåring från landet utan någon som helst världsvana eller seende över gärdesgården, men nu vet jag inte riktigt längre? Men jag tror jag väljer att puckett-tolka det.

2 kommentarer:

Emmsan sa...

Med tanke på: "nä men de ser ju ut som dom är tolv tycker jag!!!såg dom igår efter mösspåtagningen inte okej ser inte vuxna ut", så nej... inte arton-från-landet!!! :P

Lisa sa...

tack! nej jag tycker ju inte heller det!!