onsdag 15 juni 2011

En redogörelse

Sa jag att det regnade här idag eller? Nej, jag gjorde nog inte det. Men det gjorde det. Innan jag kommit ens bortanför kvarteret var jag så blöt att det plaskade i skorna. Och då var det ändå skor som skulle tåla vatten (bor på landet etc). Helt sjukt. Sånt skyfall att hundarna duckade för att vattenmassorna som landade på ryggarna var så tunga. Jag hann fota den här kvalitetsbilden innan telefonen blev förstörd av allt vatten, den med:

Man ser inte ens djuret för allt regn? Sedan dess har mobilfan fått ligga på tork, och nu startar den åtminstone igen, men den verkar fungera lite tveksamt? Allt var nollställt och jag kan öppna ungefär vartannat sms jag får. Å andra sidan kanske det är skönt?

När det slutat vräka ner åkte jag och mötte Jeppe för kaffe i Sågmyra, eftersom det är the place to be. Jag var så stressad på vägen dit eftersom jag startade en halvtimme efter honom att jag stampade på pedalerna så mycket att knät av någon jävla anledning smällde till och nu gör ont satan. Obra? Tröstade mig med att åka förbi hemma hos honom och hämta lite gammalt CC-ärvt och hjuligt så jag kan testköra den här imorgon, eftersom jag förutsätter att mitt ungdomliga läkkött har gjort sitt under natten:

Jag förstår att ni cykelintresserade älskar den fantastiska bildkvaliteten som omöjliggör alla försök till att se vad det är för nånting egentligen, utom att det typ är svart. och har hjul. Jag bjuder på det.

Sollerön imorgon alltså, för mig & Annika & LÅ.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nä jag ser vad det är på bilden. Har man bara skarpt cykelöga så ser man att det är någon kinesram version tempo med båge och allt. Dessutom sitter det lågprofil Dura Ace som bakhjul och ett annat framhjul som ser ut att komma fån Bontrager (men kan vara gammalt Shimano också).
Förmodligen sitter det gamla Ultegra eller 105 på som växel och bromssystem.

Sååå hur mycket rätt hade jag?

Lisa sa...

men bra oscar, nästan full pott!

Unknown sa...

YES!