onsdag 22 juni 2011

Förresten:

Eller en grej har jag att säga! Eller fråga kanske.
Jag kom ikapp tjejen framför mig idag och skulle bli tvungen att passera, och hon hade en servicebil bakom sig, plus två andra bilar (?!) som inte gick åt sidan när jag kom ikapp bakifrån. Man får ju inte paceas, så jag kunde ju inte ligga där bakom någonting, och man får ju inte ligga i fel körbana (fick jag mycket nogsamt omtalat för mig innan start), så jag kunde ju inte köra om hela den där långa karavanen på utsidan heller? Vad fan är kosher att göra i en sån situation?! Jag kan ju inte BROMSA liksom?! Det vore ju sämst av allt?

För den som undrar så körde jag om i andra körfältet ändå, nåt var jag ju tvungen att göra. Men det var ju en aning osmidigt och resulterade väl kanske inte direkt i någon optimal linje, plus att MAN INTE FÅR och jag är om inte SM-vinnare i tempo så åtminstone SM-vinnare i viljan att bete mig korrekt så det resulterade även i en himla massa våndande. Men vad borde jag gjort? Borde inte bilarna gått åt sidan? Jag kan ingenting om temporegler?

3 kommentarer:

Tom sa...

Du gjorde helt rätt, mer än vad man kan säga om följebilen och följebilarna till den bilen.

De borde ha markerat tydligare och gått åt sidan när du närmade dig.

tomp sa...

Precis. Följebilarna ska stanna och släppa förbi cyklist som kommer ikapp. De gjorde fel, du gjorde rätt.

Lisa sa...

bra! tur! så slipper jag ängslas över den saken. som tur var hade sista mötande cyklist passerat så det var ju riskfritt och så, men ändå.