lördag 18 juni 2011

Helt vanligt

Eftersom lite utav min favoritsysselsättning verkar vara att käckt och mer eller mindre framgångsrikt supporta olika Daniel:ar i deras idrottsliga utövanden begav vi oss ikväll till mördarbacken (känd skidåkarknäckare) för att se till så Danne yxade på lite i premiärupplagan av Mördarbacksloppet. Han blev väl så till sig av det faktumet att han sprätte till med stavarna och till vår tårögda stolthet direkt kvalade vidare till finalheatet. Åååhh, likt fotbollssupportrar pratade vi inte om annat än vår (inte hans) succé! Jag var förstås säker på att det var mitt övertygande "ÖÖKKKAAAA" som, ja, fick honom att inse att det var dags att börja ta i lite. Tydligen tror folk att han redan gjorde det, men jag lyssnar väl aldrig på vad folk tycker och tänker.

Ryktena sa att man blev lite stum, fast alla vet ju att skidåkare är stumma HELA TIDEN, så det är ju knappast något nytt.
Ser det här ut som en stum kille verkligen?:


Tyvärr vann han (inte vi) inte den fina prischecken, som vi redan börjat fundera över hur vi skulle spendera, utan det gjorde istället en annan Falun/Borlänge-åkare (såklart). Kanske den här killen:

Eller kanske någon annan. Precis som när det gäller Cykelcity är det inte så himla noga vem man postar en bild på eftersom alla ändå ser likadana ut på håll. Ni kan tänka er att det var den där killen. Ser ni vad snabb han är? 1.42 stressade han upp på! Herregud. Är idag dagen då alla hade bråttom eller? Både cyklister och skidåkare.

7 kommentarer:

En av alla Daniel:arna sa...

Som sagt så var det ju ditt och inte mitt fel att det gick som det gick... så det blir inga fina ord om hur glad jag blev över att ni var där osv... du får sköta dina uppgifter bättre nästa gång så kanske det blir några snälla ord!

För övrigt är det fel kille på bilden... :)

Lisa sa...

Ja, men det var även min förtjänst att det gick så bra i kvalet!

& ja, jag vet, det är väl Kalle G? Man har väl ett gott skidåkaröga egentligen, ser väl skillnad på killar i tights osv, men jag försökte HÅLLA IHOP ETT BLOGGINLÄGG HÄR TACK SÅ MYCKET FÖR ATT DU FÖRSTÖRDE DET. SEE YOU NOT PÅ NÄSTA TÄVLING!

Anonym sa...

men... du vet att vi har ett bindande avtal som gör att du MÅSTE närvara vid mina tävlingar! live eller via jouren är upp till dig men DU MÅSTE NÄRVARA PÅ NÅGOT VIS!!!

Och ja det är Kalle G...

Lisa sa...

jaja, jag ska, jag ska. men då får du antingen bli snäll eller börja vinna, det är ju bara att välja...

Anonym sa...

ok då säger vi så här: jag är snäll fram till det att jag börjar vinna och sen... ja... då är ju problemet löst!


Men hur tänker du egentligen i senaste inlägget??!! flytta från falun? inte vara en ITP:are längre? va va va??? dock är det ju bra att en lägenhet blir över... så kan jag bo där... typ gratis kanske?!

Lisa sa...

ja det är verkligen vad man brukar kalla för ingen jävla ordning.

klart du får bo här, men du får nog dessvärre betala. dock så ingår snabba ben som kanske gör det värt det, för här har snabbingar som både jag, dicander och landström bott! så det är nog nåt i vattnet ;P

Anonym sa...

åh fan!! hur många pengar kostar det??