söndag 19 juni 2011

OBS VIKTIGT

Om det här med pendlande inte kommer fungera så behöver jag kanske boende i Uppsala eller Stockholm till hösten. Vem känner någon som har något att hyra ut till mig i så fall? Jag är helt löjligt skötsam och en sådan fantastisk hyresgäst att min nuvarande hyresvärd själv sökte upp mig och ringde och bad mig flytta tillbaka. Så ni fattar ju, värt! Allt är av intresse antar jag, men jag vill inte bo för långt ut och jag är ju student så jag vill inte ha orimligt dyr hyra.

Följdfrågor, om det nu blir så: vart ska jag träna? hur ska jag klara mig utan hundarna? vilket idrottsprojekt måste jag nästla mig in i för att få tillgång till testcyklar och skit? vem kommer hålla mig med bars och peppning på distanspassen? vem ska bo i min lägenhet i Falun? hur mycket prestationsångest kommer jag ha? var ska jag extrajobba? kommer jag längta ihjäl mig efter gamla leksandsvägen och torsång och lugnet?

Så mycket frågor! Så lite tid att bestämma sig på!

(i nödfall kan det här även gälla för Örebro, men jag har ju varit där och köpt den t-shirten redan så jag vill helst inte det igen om det går att undvika. No offense Örebroare!)

16 kommentarer:

angelica sa...

Varför flytta från Faluns alla backar til ett platt sthlm? =)

Lisa sa...

så himla bra fråga faktiskt!

men jag tror jag måste sätta mig själv i plattlandsexil ett tag så jag kan plugga klart nån gång...

Mats E sa...

Jag tror att jag vid något tillfälle har påstått att Uppsala är den ultimata staden (och brukar skryta om dess förträfflighet och - i alla fall i dagsläget - framåtanda). Men ändå kan jag inte besvara dina frågor... Men du är härligt välkommen hit ändå (om det nu Uppsala blir ditt slutgiltiga val)

Mats E sa...

Härligt ska vara hjärtligt...

johan fintling sa...

Du vet ju att vi har ett rum åt dig... Välkommen!

Lisa sa...

mats: ja jag vill minnas att jag hört det förut ;). & tack! gott att veta.

johan: tack! men du gjorde väl om det rummet till cykelverkstad?

johan fintling sa...

Verkstaden gjorde bara en kort visit där (precis som du i Örebro), den har dragit vidare likt ett ambulerande tivoli (precis som du). För övrigt så har du väl även redan Stockholmstishan? Så att.

Niclas sa...

Monark hojen finns också kvar och är i prima skick :)

Lisa sa...

Johan: att du jämför mig med ett tivoli tror jag är den finaste komplimang nu någonsin har gett mig! utom den indirekta vid cykelutlåningen i fjol då. och jo jag har ju den tishan med (men inte uppsala), men om man ska börja utöka sin garderob med flera plagg av liknande modell så känns det mer logiskt att börja med de där användningsområdet är större. Så att.

Niclas: bra! men har ni lagat det himla bandet nu då? ;)

Kristin sa...

Uppsala! Jag har inget jättebra bostadstips atm men kan luska lite om du vill? Inget jättebra testcykeltips har jag heller, men däremot ett par fina landsvägsrundor (dock platta) och überroliga tekniska mtb-stigar (också platta) på lager.

Du kommer längta efter Lugnet (det gör jag) men du kommer lära dig älska hällar och spänger (eller okej, inte spänger, jag hatar dem fortfarande efter fyra år).

Lisa sa...

ja håll ögonen öppna iaf! däremot tvivlar jag starkt på att jag någonsin i mitt liv kommer älska spänger, oavsett omständigheterna! :P

Emmsan sa...

Känner ett spontant: NEJ! av ren själviskhet så därför känner jag också lite spontant: Göre! Fast ändå inte... av ovanstående anledning igen... så nej, jag kan inte bestämma mig vad jag tycker!!

Lisa sa...

bra input! har det i åtanke!

Pontus sa...

Du kan ta över min stuga :)

Lisa sa...

vi kan byta, du får min lägenhet! :)

Pontus sa...

Vi kan prata om det när jag kommer hem.