måndag 5 oktober 2009

Skolan

Skrev nyss i min text till skolan: "..utan den disciplin och fostran vi bidrar med skulle dessa unga män, vår framtid, sluta som dagdrivare eller rent utav kriminella. Det krävs en fast hand och ett ordentligt regelverk [...] ett skarpt sinne och en stark kropp, redo att likt en klippa stå fast och vara förmögen ta strid för vad än som kan tänkas komma, intellektuellt eller fysiskt.."
(+ stolta traditioner/god moral/gedigen utbildning/vårt rikes hopp och förtröstan osv)

hahaha!

jooorå, såatt.

/krigshetsar'n



Funderar annars mest på:

1. hur mycket av mitt vitsande här i bloggen som egentligen går fram till någon annan än mig själv

2. om min fot som jag ju gjort nåt med i falun (gud vet vad) kommer bli bättre eller sämre av lite löpning

Inga kommentarer: