onsdag 28 oktober 2009

Mer skola

Tröttheten är omänsklig efter att med huvudvärk ha lyssnat till och gett respons på trettioen tal i sju timmar, och dessutom hållit i mitt eget.
Min text fick precis som vanligt kritik för att vara lite strukturlös innehållsmässigt, men lyckas kompensera det med att istället vara sjukt fyndig, snygg och språkligt stilfull.

I'm a cheap trick kind of girl, som man säger. Det tar ju inte många år i livet innan man inser att det där med innehåll egentligen är rätt sekundärt i jämförelse med en välpolerad yta, så man får ju inte vara dum (eller det är ju det man får, så det jag menar är mer att det inte är särskilt förvånande). Trots allt är det väl ändå det retorik går ut på, att få snacka skit och använda tomma ord på en vetenskaplig grund?


Dessutom fick jag komplimang för min röst! En kille i min grupp bara "din röst är så bra, du skulle kunna sälja på mig precis vad som helst!". Alltssåååååå, åh! Jag blev så glad, att ha en fin röst är ju en topp-5-egenskap (de andra fyra: snygg, begåvad, smart och väluppfostrad) och jag må vara lättköpt men det är aldrig någon som sagt det till mig förut.

En av veckans mastodontuppgifter klara alltså, tre kvar innan nästa fredag. Förbered er på att stå ut med lite mer gnällande och ältande än vanligt i några dagar innan allt är avklarat. Efter det kanske vi kan börja prata lite om cykel!

Inga kommentarer: