söndag 25 oktober 2009

jaja

Jag skriver mitt tal (till slut!) om språket som maktmedel. Tjoho, vad pretentiöst och insnöat det blir!

Jag kör stenhårt på metoden att övertyga medelst förvirring. Blir folk tillräckligt osäkra på vad sjutton jag håller på med kommer de förhoppningsvis köpa min tes rakt av i lättnad över att åtminstone NÅGOT är klart, tydligt, lättfattligt och greppbart.

Jag säger: vinnande koncept!
(eller åtminstone det enda koncept som är genomförbart när igångsättningen av arbetsprocessen sker exakt 36 timmar innan talfanskapet ska ligga inlämnat och klart)


Annars var jag ju i Falun i helgen. Kollade på cykelcrossen, tutade i blå plasttuta från kalas, gick på efterfesten och lovade en start till nästa år. Ägnade resten av tiden åt att hänga med hundarna och må dåligt över att jag inte skrev tal. Cyklade lite och sprang till och med en vända i dag. Låg 20 slag lägre i snittpuls än när jag springer med sällskap, trots samma tempo. Jag är alltså en hetskonversatör, uppenbarligen (som att det skulle vara någon nyhet).

Inga kommentarer: