tisdag 27 oktober 2009

lite cykel, som sagt

Jag var lite sur här på eftermiddagen, eftersom folk generellt är dumma i huvudet etc och ibland måste jag umgås med sådana och jag är inte så bra på det och har följaktligen inte så mycket tålamod utan blir mest förbannad. I alla fall så gillar jag inte att behöva gå runt och vara sådär passivt aggressiv på grund av något himla spån heller, så jag samlade mig och tänkte att ett knippe halvtimmar på tiotalet slag över tröskeln nog skulle få mig att veta hut så småningom.
Det fick det. Den sista var inte jätteskojig. Men det är ju som jag alltid sagt skönt när det är obekvämt, så jag var glad och nöjd.

Skönt att få andas lite djupa andetag etc i alla fall, och skönt att slippa tänka. Det bästa med cykel är ju att få mala på sådär som i trans i all tid och evighet. Jag och min ardennermentalitet skulle kunna fortsätta i precis hur många timmar som helst, men solen försvann så jag fick åka hem.

2 kommentarer:

Stefan sa...

Du har högst träffat en nanoprocent av alla nu existerande idioter, du kan se fram emot många ock långa möten med dessa i framtiden.

Lägg sedan till det faktum att den fernissan av att vilja passa in som man i regel har i din ålder totalt försvinner med åren så har du bilden på idiotfronten klar.

Det var väl en tröstefull tanke?

Lisa sa...

du menar att jag själv kommer bli en idiot när jag blir äldre och slutar vilja anpassa mig till sociala regler för att istället sluta duscha, skaffa tolv katter och börja prata för mig själv på ica?
ja, förmodligen.