söndag 18 oktober 2009

Falun III

Eftersom mitt humör i nio fall av tio är direkt kopplat till mitt fysiska tillstånd hade jag tidigare idag, när jag var trött och följdaktligen också sur, planerat att skriva ett roidinlägg om en idiotisk kolumn jag läste i SvD igår av nån idiot till biologistgubbfan som hade någon obegåvad femtonhundratalstankegång om hur arbetslösheten plågade den manliga delen av befolkningen lite extra mycket eftersom de har en medfödd oregerlighet som behöver tuktas genom arbetsplatsförlagd fostran.

Ja, det var precis så ologiskt och helt utan rim och reson som det låter och ju mer jag funderade på det desto mer hann jag uppröras, och inte minst såklart över det ständigt lika förvånande faktumet att våra stora rikstidningar inte känner något som helst moraliskt ansvar kring det de publicerar.

MEN!

Sen cyklade jag över enviken-svärdsjö-toftbyn-sundborn osv, och utan någon större ansträngning var jag snabbare än jag var när jag i somras cyklade den vändan med min bror.
Det gjorde mig naturligtvis nöjd och belåten, så jag orkar inte skriva det där inlägget nu. Orka sura när man är stark och snabb och kan ligga på soffan och berömma sig själv istället?

(Hade jag haft en bild på min egen rygg på den här datorn hade jag lagt in den här, med en kommentar till bror min om att det är vad han kommer få titta på till våren osv. Tyvärr har jag inte det, men ni får väl försöka se det framför er.)


Edit då: Här Petter, har du en syn att vänja dig vid under de kommande månaderna:

6 kommentarer:

Johan F sa...

Här kunde du ju redigerat lite? Hur är det med minnet?

Lisa sa...

Vad skulle jag redigerat menar du?

Johan sa...

Det blev lite otydligt, klicka på mitt namn vid kommentar ett! :)

Lisa sa...

ahh! minnet är bra men kort ja... :)

Petter sa...

Tvivlar på det! Men om så blir fallet så är jag självsäker nog att kunna leva med det....tror jag.

Lisa sa...

Om inte annat får du nu lite träningsmotivation (haha) för att se till att så icke sker.