torsdag 8 oktober 2009

2010

... och när vi ändå pratar om upplägg, så funderar jag lite på att kasta om kurserna i min utbildning och gå rakt på B-kursen till våren istället för att hålla på med en massa mångkulturellt bs bara för sakens skull. Problemet då är ju att jag automatiskt kickar ut mig själv från programmet.
Jag skulle ju även förstås kunna vara lite ambitiös och ta 200% studietakt och läsa B-kursen samtidigt som ledarskapsämnena till våren och på så sätt fortfarande vara inskriven som programstudent. Frågan är ju då bara hur opti det är att läsa flera kurser på samma ämne samtidigt?!

Självklart har jag börjat rota i det här NU, med en vecka kvar till sista anmälningsdag.



Nu ska jag till skolan och hålla mitt hetstal. Jag har krävt en talarstol! Det känns nödvändigt för pondus n auktoritet och pekande med hela handen. Tyvärr är jag helt vansinnigt oinspirerad, vilket är konstigt för jag gillar själva talet och brukar gilla torsdagsfilmningarna, så egentligen borde det vara precis tvärtom.

2 kommentarer:

johanna sa...

får du verkligen söka mer än 150% studietakt? jag tror inte det. men den viktigaste frågan är ju fortfarande vad jag ska göra med mitt liv i vår?

Lisa sa...

om man är programstudent får man väl det? alltså sina programkurser + en till. Jag har för mig (ska inte svära på det i och för sig) att de där 150% bara gäller om man söker fristående kurser helt och hållet.

Du ska åka till Afrika. Se, så har vi löst det också!