lördag 3 oktober 2009

Falun5


Määttä tyckte att jag behövde se vad Falun erbjuder i cxbaneväg också, och inte bara snöa in på Örebrovarianten. Det hade han naturligtvis helt rätt i. Det var ju så fröjdefullt och finfint så hälften kunde vara nog.


Det var slingrigt, slirigt (jag gjorde naturligtvis en praktvurpa, ni behöver inte låtsas förvånade) och kul! Ställningen nu är Falun - Örebro 1-0. Men så är ju det här tydligen i princip den bana som kommer tävlas på också, så det är väl kanske inte riktigt jämförbart.
Som bonus fick jag dessutom cykla lyxcross! Kolla vad fin den är! Kolla vad bra vi matchar! Määttä erbjöd mig att få ta hem den och få äga för en nätt summa pengar. Som jag inte har. Eller i alla fall inte kan lägga på cykel. FAST det nästan står "Lisa" på den. Jag funderar på att starta en fond för insamling av crossköpargåvor. Visst skulle ni väl bidra? Han lovade mig dessutom ett glas vin på köpet. Ändå värt med salongsberusning. Ju. (och den är vit!!)

2 kommentarer:

stefan carlsson sa...

vitt, -du är på rätt väg. jag bidrar om fond upprättas, blygsamt självklart! sakfråga: storlek på lyxcrossen?/stef

Lisa sa...

gott att veta! det är tanken som räknas.

vet inte storleken.. kanske 54? stefan m vet förstås.