måndag 5 oktober 2009

Cykelfika

Vi tränar inte här nere, vi byter bara om till tights för att se ut som att vi har ett giltigt skäl att fira kanelbullens dag.

Fast idag har jag ju nu sprungit trots alla om och men och neurotiska utspel innan! Jag tror grejen är lite den att jag generellt är så förbannat hälsosam och opti och aldrig har ont någonstans, så när jag väl känner av minsta lilla tror jag att jag ska dö och aldrig mer kunna träna (typ som en helt vanlig kille alltså).

Men det gick bra! Ola och hans jobbarkompis Mats vallade mig elva kilometer (vad är det med närkemän och den sträckan? Jag har än så länge här nere inte någonsin fått springa något som inte varit just elva, när jag haft sällskap) och första halvan kändes det lite märkligt och inte-riktigt-ont-men-ändå-inte-ok (som sagt...), men sista halvan inget alls! Hoppas det håller sig så även imorrn.
Ändå värt med löpning. Om cykel är den snygga kolfiberkillen från storstan liksom, så är ju löpning den där gamla bästisen från lågstadiet som alltid står trogen och stadig och väntar i bakgrunden och som man egentligen gillar jättemycket trots att det glöms bort mellan varven.

Har jag hört. Jag har naturligtvis inte någon bästis sedan lågstadiet, det är inte så jag jobbar.

6 kommentarer:

Johan Fintling sa...

"den snygga kolfiberkillen" Är det här något nytt för att ersätta de uppblåsbara dockorna?

Lisa sa...

Det oroväckande i den frågan Johan, är att det du säger är att du alltså har dockor (i plural dessutom) att ersätta...

Jahadu.

Johan F sa...

Jag syftade på dockorna på marknaden (som jag hört ska finnas). Det oroväckande är att du är så kolfiberkåt att materialet även ska användas för att tillfredsställa dina köttsliga begär. Räcker det inte att gränsla kolet på Meridan? Jag tycker du ska akta dig för det där annars kommer följande citat från dig att få en annan innebörd: "första halvan kändes det lite märkligt och inte-riktigt-ont-men-ändå-inte-ok"...

Lisa sa...

Alltså, för det första: jag lär mig argumentationsteknik på skoltid, du kan aldrig vinna.

För det andra: det var inte jag, det var du, som började prata om kött och lustar med ens jag gjort en helt oskyldig metafor rörande snyggheten hos kolfiber. Dina kommentarer säger så mycket mer om dig än om mig....

Johan F sa...

Alltså, min pappa är polis och jag kan karate. Jag har också sett Roast på Berns. Men då vann ju jag trots allt för du gjorde ett syftningsfel. Om det var snyggheten hos kolfiber du ville framhäva så skulle du skrivit "den kolfibersnygga killen" isf "den snygga kolfiberkillen". Sådäså.

Lisa sa...

Nej, där har du fel igen. Om jag skulle skriva "den kolfibersnygga killen" så är det ju killen som är det snygga (i det fallet lika snygg som kolfiber = kolfibersnygg).

I min skrivna mening däremot, "den snygga kolfiberkillen", är det kolfibret som är snyggt, och sen bara twistat till en maskulin form genom en metafor, alltså "killen".


Utöver det är det rätt uppenbart att du sett roast på berns, eftersom du på liknande sätt försöker frångå ämnet genom att istället fokusera det på min person och/eller mina egenskaper. Jag har å andra sidan INTE sett det, men så håller jag fokus på sakfrågan också. Tänk vad olika det kan vara.