fredag 2 oktober 2009

Falun2

Jag må vara på hemmasemester, men alla vet att på rekreationsresor i Dalarna ligger man inte på latsidan. Dagen började således med uppstigning 05.30 för timslång hundpromenad. Vi har minusgrader här. Jag hade ytterplagg med dunfoder, mössa och vantar. Det känns ju inte riktigt okej i oktober faktiskt.
Vad som däremot är mer än okej är att få fredagsfrukost på jobbet, eller det som var jobbet, så det såg jag till att få ta del av! Alla var där, till och med min före detta hyresvärd. Jag slog alltså säkert tjugo flugor i en smäll och fick hälsa och konversera med alla jag gillar och saknar lite.




Nu har jag spenderat ett par timmar med att sitta på Karins skrivbord och prata om sånt där som tjejer pratar om (smink, killar, ponnys, världsalltet), men till slut insett att jag kanske inte kan sitta där och störa henne i arbetet HELA dagen. Så jag ska läsa ut en kursbok, byta slang på cykeln (som Carlsson oprofessionellt nog lyckades punktera igår, det trodde man väl inte va?), och efter att ha släpat runt de där två jyckarna ett par timmar i skogen tänkte jag nog att jag skulle få cykla lite. I backe! BACKE! Så exotiskt! Vi sysslar inte med sånt i Närke.

Inga kommentarer: