onsdag 11 maj 2011

Kavalkad

Oj oj oooj hörni. Jag håller på och rensar en gammal dator lite eftersom den befinner sig i ett läge där det är mycket sådär räddas det som räddas kan, och jag har så mycket bilder! Det är helt sjukt. Tar aldrig slut. Här ska ni få se lite randomly utplockat och helt utan ordning.

Här bodde jag på Gärdet. Borde nog ha städat oftare? Gick på konstskola, var rädd för mina grannar och hade en konstig klädstil bestående av typ, t-shirt och mycket högklackade skor, enbart. Men det var väl fint ändå. Jag ångrar att jag slängde den rödtextade tavlan man kan skymta i spegeln.

Här har jag varit i slagsmål. Nä, skoja, den här är ju från i somras bara när jag testade att vurpa och ta emot mig med ansiktet. Gick väl sådär. Var snygg i några veckor sen.

& här är jag och de tre systrarna Blom på högerkanten. Familjen Blom var en nästan märkligt stor del av mitt umgänge en period där i början av tvåtusentalet.

Jag tror den här bilden har varit med förut. Den är från Indierave där nere vid vattnet vid Hornstull. När finklubben Metropolis gick i graven försöktes det hålet ju fyllas av andra. Det blev väl kanske aldrig någon hit.

En syster Blom igen! & Konsten(tm). Tog väl uppenbarligen inte det där riktigt på så stort allvar som det förväntades av mig. Fick väl ändå visas på galleri, till skillnad mot de i pretentioner aspirerande VM-medaljörerna som jag delade ateljé med. AH ironin.

Nyår. Min dåvarande kille Mackan i bakgrunden. Jag var så sjukt lik min mamma under den här perioden att det nästan var löjligt.

Gissa pendelstationen? Blev tvungen att bo utanför tullarna en period. Givetvis emot mina principer etc. Tröstade mig uppenbarligen med att läsa för mycket Tank Girl ser det ut som.

Mycket sjuk och febrig tjej i den absurdt överprissatta lägenheten ("lägenheten") på 15 kvadrat på Luntmakargatan. Hela rummet syns på fotot. Det var verkligen inte större än så.

Och det här är min absoluta favoritbild på min syrra! Så himla fin!

Mer systrar Blom! De bodde här i lägenheten i Bredäng, där väl åtminstone 6 olika personer ur min närmaste bekantskapskrets på den tiden bodde under olika perioder. Förmodligen för att ingen ville leva utan den fantastiska väggmålningen i badrummet, föreställande en regnskog. Jag önskar jag hade haft ett foto på den.

Var väl i Norrtälje om sommaren som alla andra. Spelade väl krocket. Var väl dålig förlorare.

Drack bärka istället.

Hängde väl i Vitabergsparken om somrarna som de andra välartade ungdomarna med tuppkam. Jag och mackan hade här likadana frisyrer, antar att det var punkvarianten av matchande träningsoveraller. Notera gärna min snygga 7-eleven-tröja. Jobbade ihjäl mig bredvid Dramaten.

Som sagt.

Hela syskonskaran Ström i barndomshemmet på Granvägen! Inte ofta man får se det inte!

Flyttade till Östermalm och hängde väl mest på café på djurgården som de andra tjejerna på öfvre.

Unga & oförstörda och nyss hemkomna från Barcelona (såklart).

Min intelligentaste, förnuftigaste, mest neurotiska och mest belästa vän Johanna!

Tonårshäxa @ roslagsbanan

Min gamla häst, igen! Fast den har ni ju sett förut.

Det här är, om jag minns rätt, taget samma dag som jag flyttat tillbaka till Falun. Hos mina föräldrar. Jag hade väl vissa tudelade känslor inför det hela.

& här är Kurre utanför stallet vid Källvikens Gård där jag spenderade fantastiskt mycket tid efter tillbakaflytten. Red ett par hästar om dagen och superkompenserade för bristen på lantliv åren innan. Tog sedan mitt pick och pack och drog till asien på misärresan från helvetet, men den historien har ni ju också redan hört.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, den misärresan har jag inte läst om, det lät inte kul.
Den svartvita bilden var verkligen snygg Fotomodellsstuk.
/Karin

Emmsan sa...

Jag finner inga ord.... Imponerande, minst sagt......annars funderar jag på att tillverka civilcykelkläder (blöjbyxor med hängslen) i flanellshortestil... hoppas du blir den första att inviga denna nya revolutionerande klädstil!? :D