lördag 21 maj 2011

Kalasfint på väggenrundan

Idag fick jag väl ändå valuta för mitt icke-tävlande? Jag och Kalas-kronprinsen och Kalas-narren cyklade den beryktade "väggenrundan". Det var en förstagångsupplevelse för mig så Mattias axlade den erfarne guiderollen med bravur och pekade ut både kulturarv och de olika platser längs vägen där han väggat under de tidigare turerna.

Värd vända det där. Sjukt fint uppe vid Norr Lindberg nu! Sjukt dalaidylliskt, alla utsocknes borde cykla den rundan för att få sig en dos.
Det ryktas om att det blåste rätt rejält under dagen, men jag låg väl mest på hjul så jag märkte väl inte det direkt. Man får inte vara dum. Blev trots det rätt trött och tystlåten strax innan Borlänge. Fick bannor av Nilsson för att jag inte hade varken mat eller sportdryck med mig, men sen fick jag en bar så jag skulle ha ork att fortsätta hålla låda hela vägen hem. De är väl sånt kvalitetscykelsällskap de där kalasbrallorna!

Det stora samtalsämnet för dagen (förutom förstås det vanliga - vem som ligger med vem bland cyklisterna och hur sjukt snabba de nya snabbyxorna är) var vem i Gladiatorerna killarna liknade mest. De var båda övertygade om att de mest var en Plexus, men till slut tror jag att de enades om att det var Mattias som fick den vinstlotten, och Jeppe fick nöja sig med att vara Zeke.

En slående likhet!

Såhär såg de ut när vi fikade i Leksand, men det är väl de där tighta lycradressarna som lurar ögat bara antar jag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Taskigt att vara Zeke han är ju död

Lisa sa...

jaså? men desto bättre då att nån annan axlar rollen.

Anonym sa...

Hmmm när får jag vara med å lyxcykla med Jesper? // Paddlarn

lisa sa...

jag vet inte, eftersom du gör allt du kan för att slippa cykla med mig så får du nog ta det med honom :P

Anonym sa...

Hrmpf... Törnbergs väg i morse helt ensam.. Kolla in din fejja jag har ett förslag till dig! // Patrik

Anonym sa...

Hmmm hur får man tag på Jeppe då? Du verkar ju bara vara rabiat och heeeeelt omöjlig att cykla med ;) //P

Lisa sa...

jag är ju optimalt cykelsällskap! jag är långsam - så andra får känna sig snabba, jag är konversabel, jag klär i tights och jag tycker att nästan alla samtalsämnen är intressanta.

Anonym sa...

Sedärja nu bidde det annat ljud i skällan.. Bra inlägg om Åre där.. // Paddlarn