söndag 1 maj 2011

Stolpe ut

Körde väl linjet idag. 100km på världens plattaste bana. Jag lyxade till det och var inte sådär kass som jag kan vara utan satt med killarna rätt bra där framme, men blev med ett varv kvar påkörd av någon tjej bakifrån rakt in i bakhjulet, hör en smäll och märker att det börjar gå helvetes trögt. Stannar och ser att en eker är av och att hjulet skevar och ligger emot bromsarna så mycket att det inte går att få runt, ens efter att jag öppnat upp bromsen och pillat loss ekern som satt sig på tvären.

Blev ståendes i rondellen en bra stund och försökte undvika att behöva GÅ flera kilometer i cykelskor, innan Cykelcitys bil kom upp och lånade ut ett hjul så jag åtminstone kunde ta mig tillbaka till start- och målområdet. Förjävla surt. Men kul att känna sig pigg innan dess förstås. Jeppe sammanfattade sin tävlingshelg med "stolpe ut", det känns ju som att det är applicerbart även på min. Men kul har det varit!

Inga kommentarer: