måndag 9 maj 2011

Recept på en nöjding (& en överdos av utropstecken!)

Men det är väl inte så himla tokigt att vara Lisa Ström idag inte?

Morgonen började på optimalt vis med att jag, pigg som en lärka, slog upp mina ickeblå en hel timme innan klockan skulle ringa och på så vis hade fantastiskt gott om tid på mig att dricka kaffe och äta knäckebröd och kolla nyhetsmorgon och göra sånt där man vill göra på morgonen, och om det är något jag älskar så är det ju att ha gott om tid på mig på morgonen! Halv åtta infann jag mig sedan ett par kvarter bort för att träffa Vingan-Vingstedt för lite arla försommarmorgonsMTB, och är det något jag älskar så är det ju att få skogscykla om försommarmorgnarna!

Såhär glad var Peter (och jag!) över att få komma till skogs:


Och det förstår man ju. Vi fincyklade i dryga två timmar och slog såklart till med höjden av lyxmtb genom att ta vägen om Törnbergs stig, och är det något jag älskar så är det ju att få lyxcykla på handbyggd grycksbostig i morgonsol!

Peter fick sitt livs första mtb-punka men jag hade väl lite extra slang, som den förutseende snärta jag är, så allt var frid och fröjd och vi var väl som synes lika glada ändå:


Kom hem med 20 minuter till godo för att hinna duscha, byta om och ta mig till skolan innan start av ny kurs. Lyckades nästan. Men det är ju ändå omöjligt att surstressa när man fått börja dagen så bra! Jag borde verkligen ta morgonturer oftare!

Detta satte ju en bra standard och lät mig förstås resten av dagen vara på ett humör nästan lika strålande som vädret, och sånt ska ju inte slösas bort. Så framåt aftonen, efter rolig skola (för är det något jag älskar så är det väl skola!) med mina fina kursare (och äääär det något jag älskar, så är det ju fina människor!) och ett par timmars hundpromenad i skogen (och är det något jag älskar så är det väl ändå mina hundar!), rullade jag väl en Skuggarvssväng i kvällssolen och kortbyxevärmen med Karlsbyhedens stolthet, och är det något jag älskar så är det ju att fincykla med Jeppe77!

Han blev i sin tur så glad och till sig över mitt goda humör och min oerhörda glädjebaserade snabb- & starkhet att han på vägen hem av bara farten rullade hela vägen in på Max och köpte oss varsin hamburgare.


Det gjorde ju i sin tur MIG så glad och nöjd (eftersom jag varit hungrig sedan frukost, och är det något jag älskar så är det ju att bli bjuden på mat!) att morgondagen inte gärna kan bli annat än en fortsättning på denna high on life-motorväg.

OCH! är det NÅGOT jag älskar, så är det ju det!

Inga kommentarer: