tisdag 17 maj 2011

Så tar vi det nu så har vi det gjort.

Alltså åh, jag var ju på så bra humör här, men så kom den här uppenbarligen både funny och sexy beer commercial:en min väg:



Kan vi inte bara ta en tyst minut och liksom INSUPA (hoho). Titta en gång till osv.

All-t-sssååå, det är så himla standardfel 1A att ens orka med att bli provocerad av något så vidöppet som (öl)reklam, jag borde inte ens gå igång. Min tröskel är ändå sjuuuukt hög när det gäller sånt här, eller åtminstone så hög den kan vara utan att fullkomligt blockera dörren ut mot all vett och sans, och jag kan verkligen nästan jämt skämta om eller ursäkta alla möjliga spånigheter och "kreativa" idéer som begåvningsreserven lyckats klämma till med på sina byråer.
Nog har jag både en och två gånger övertygat mig själv om att det säkert är en trippelironi som bara inte riktigt lyckas gå fram (oerhört troligt), att det egentligen är någon fyndig vink till något popkulturellt fenomen jag inte känner till (oerhört troligt), att det är jag som fått allt om bakfoten (ok, inte omöjligt ibland), eller att jag nog bara saknar humor och överreagerar (skön indoktrinering).

Men ibland (nu) blir man ju bara lite väl trött? Det känns liksom så sjukt slentrianmässigt och oengagerat att inte ens försöka dölja sin sjukt trista och enkelspåriga syn på män och vad killar gillar genom någon tokrolig backstory som alla andra marknadsförare gör. Herregud, ansträng er lite! Visa lite ambition! Borde inte guinness (svårstavat!) ha råd att anlita en reklambyrå vars kreativa team inte drivs av sextonåriga gymnasiekillar som aldrig tagit sig utanför Sveg?

4 kommentarer:

Lina sa...

Du är inte ensam om att bli provocerad. Men eftersom jag bemödar mig om att svara (och du att skriva) osv.

stefan carlsson sa...

men tillräckligt catchy för att skapa ett rätt så lååååååångt inlägg om ett rätt värdelöst inlägg. typ??/stef

Lisa sa...

ja det är ju det ständiga dilemmat här i världen, att tiga ihjäl eller inte och allt vad det för med sig osv. men jag tycker ju det är mycket roligare att tycka saker till höger och vänster än att vända bort blicken, så jag kör på den linjen.

tomp sa...

Stackars Sveg.