måndag 16 maj 2011

Birrohighlights

Kom vi inte fram till för inte alls länge sen att morgonsoffe-tv absolut inte är något jag borde få kolla på? Den läxan satt ju uppenbarligen inte i. Idag var världsmästaren i självcentrerat gnällande och martyrskap, Birro, där och pratade om jämställdhet och ägnade sig åt det han gör bäst - måla in sig i hörn och tycka synd om sig själv.

Marcus Birro ba: men åååh buhu buhu varje gång jag uttrycker svaghet eller känslor så blir jag så hatad, för jag är en sån normbrytande genderbender manlighetshoudini som ingen förstår!!!

alltså ja, ELLER, så skulle det ju kunna vara för att du är HELT DUM I HUVUDET ca alltid, men jag vet inte? Det är förstås bara en teori jag har. Men om det blir resultatet av allt du skriver så kanske, kanske, kanske det är dags att börja fundera på om det inte är dom det är fel på - utan dig?

(Nu pratar han (obs, på riktigt!!!) om hur han vill göra kvinnor till Ulf Lundellska romantiska väsen, "eftersom det är någonting så vackert". Bra vändning där Macko. Smooth.)

(Men problemet med jämställdheten är inte patriarkat och sociala strukturer och annat trams, nej, det är bara det att män på landsbygden är ogifta och inte kan prata om känslor!!! (inte birro förstås, eftersom han är en Känslig Konstnärssjäl). Det känns skönt att vi rett ut det.)

(NEJ! Problemet är nu den, från militanta kvinnors håll, kollektiva skuldbeläggningen av män! Man kan inte göra så hallå! Man kan inte generalisera så! Man måste se alla som individer!!! Fast inte när man vill skapa kvinnliga väsen förstås, men det är ju något POSITIVT så det är ju skillnad. Det måste ju alla förstå.)


Älskar Birro så himla mycket. Hoppas stenåldern aldrig ringer och vill ha sina ideal och sitt intellekt tillbaka från honom.

Inga kommentarer: