torsdag 19 maj 2011

En fräsch tjej och en fräsch cykel


Emma har skaffat sig sin första cykel, det är därför hon är så glad. Ni kommer förstås inte ihåg hur det var, eftersom ni antingen började när ni var fem eller är så gamla att ni var dementa redan när ni tog er runt vättern första gången i vuxen ålder. Men jag, jag har ju bara ett enstaka år på min unga cykelnacke, så jag minns ju precis! Därför insåg jag såklart att jag är det lämpligaste sällskapet för en smalhjulsnyfrälst.

Idag tog jag med henne runt Runn. Folk hävdar ju att det inte går att cykla fel runt Runn, eftersom man cyklar runt en sjö och alltså inte direkt kan svänga fel så länge man håller samma färdriktning. MEN JAG VET att det går att komma ut i Svärdsjö! Been there, done that, bought the t-shirt. Men idag struntade vi i det och cyklade rätt. Förutom att det blåste som om det var 2012 så var det ju en himla trevlig tur.

Men trevligast av allt var att jag fick trycka ett helt paket fryst mango när jag kom hem. Gör såhär: mixa med så lite yoghurt (inte light!) att det blir glasskonsistens. Ät. Önska att du hade ett paket till. Eller fem. Mmmmmmm. Godare än så blir det inte med kläderna på. Eller nåt.
Fast okej, cykla var kanske trevligare. Lite.

1 kommentar:

Emmsan sa...

GLAAAAADAST:D:D:D Men framförallt så otroligt oerhört mer rutinerad. Känns skönt att ha avklarat Runn:D