måndag 21 september 2009

Träning och sånt

Idag har jag varierat mitt manliga träningssällskap, och sprungit en vända med en av de där triathleterna som försöker få mig att bli, ja, någon slags triathlet. Det var roligt! Jag fick beröm för mitt fina löpsteg, blev peppad till att komma iväg till deras träningar och försäkrad om att de inte tänkte springa ifrån mig och lämna mig sist med skammen (en mardröm för mig).
Plus att det här med att konversationsträna ju som sagt är grejen.

Dessutom var jag snabb (för att hålla prattempo åtminstone)! Det är ju den andra bonusen av att träna med en massa män hela tiden. Man får ta i lite, och det ger ju något i slutändan.
Tyvärr glömde jag ta en bild åt er, trots att jag ju som sagt kan nu.


Men! Imorgon ska jag få crossträna! Fast utan cross då. Räknar ändå med att iallafall tillsammans med min mtb få hoppa över nåt hinder, kräla i leran eller springa i nån trappa med cykeln i famnen eller nåt annat dumt man ju gör i den knasiga cykelgrenen. Det ska bli kul, risken känns ju överhängande att jag kommer tycka att det är barnsligt roligt och fantastiskt på alla sätt.

Inga kommentarer: