lördag 19 september 2009

Mina ord

Ni vet hur man i ericssontelefonerna kan se vilka ord man själv har lagt till i sina sms, under fliken "mina ord"?
Jag har ju bara haft min telefon i en vecka nu, men redan kommit upp i en ganska lång och talande lista.

Saker jag uppenbarligen känner ett behov av att uttrycka utanför ordlistan:

barnsben
berikas
beyond
cliffhanger
blogg
blyghet
cred
autodidakt
btw
cyklandet
falskhet
favoritaktivitet
fejka
fjäskar
don't
fördjupningar
förlåten
förövrigt
fostrande
framtidstelefon
halvdant
happy
gentlemannamässigt
godast
godhjärtad
googla
hybris
hyllningstal
läromästare
juicy
lycra
lyxigt
måttfull
oförståelig
saftiga
salongs
retoriker
skåpsupa
skit
sköldpaddan
pluggat
snoozar
stalker
vafan
tapperhet
vettefan
vettja
vindruvor
utläggningar

Ni kan ju kombinera själva för att försöka lista ut mina sms-konversationer, den lördagsaktiviteten bjuder jag på.

Själv ska jag skippa träningen för att istället måla naglarna och ta på mig klänning för att gå ut och bli lite wined n dined och sedan gå på invigningen av Örebros nya rockbar. Det ni, är ju inte precis varje dag det händer i mitt präktiga pensionärsliv!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju det jag säger. Din nivå är en aning högre än min.. Mina ord kan man räkna på en hand..
Förresten, hur bildad är din telefon egentligen?
Du kanske skulle ta o sälja in dig på Eriksson och ta och styra upp lite.

Rock on bruden! Ikväll kanske du hittar din hunk.
Kom ihåg bara..ingen bulle i ugnen till jul...hahah

Vi kanske ska ha en snickarhelg framöver. Tid lär jag ju ha hur mycket som helst.

Kram på dig!

johanna sa...

haha, "rockbar".

(på tal om ingenting så är ordverifieringen för den här kommentaren "deaded")

Lisa sa...

ja, det var PRECIS som att vara på debaser, fast lite mindre. rocktrenden här är exakt likadan, det är den ju inte i falun tex. det är lite märkligt och kanske är något du som gillar subkultur på alademiskt vis skulle kunna rota runt lite i.

deaded = rockigt verifieringsord. man är väl inte den som inte är genomförd, såååaatteh.