torsdag 10 september 2009

Grek

Ja, den här krian.

Jag behöver ju som sagt några citat, vilket har lett till att jag letat igenom hela (nåja) internet efter ett par vettiga sådana idag. Men för att kunna göra det behöver jag ju ta mig igenom sida efter sida med hemska "bevingade texter" och "visdomsord" av typen "den sanna lyckan är att blablabla" och själv är bäste dräng och frukt är också godis och gyllene regeln och ni vet, annat hjärntvättningsmaterial.

Det där gör en lite knäpp efter ett tag, och då är det så befriande att plötsligt komma in i de ryska avdelningarna. Deras ordspråk är liksom lite mer jordnära.

I sverige bara "delad glädje är dubbel glädje!!", "det är mänskligt att fela, men gudomligt att förlåta!!" och annat klämkäckt.

Ryssarna å sin sida drar helt enkelt till med: "Livet är ett lidande, men döden är ju heller inget nöje".
Härligt!

2 kommentarer:

stefan carlsson sa...

en gammal skidåkare sa såhär: att vara skidåkare är ett helvete, jag önskar jag vore död. kanske han borde varit född i the great soviet union/stef

Lisa sa...

jag tror att den skidåkaren hade satsat på fel indrottsgren...