torsdag 24 september 2009

diverse

Idag höll jag mitt lovtal med vad som skulle kunna kallas för obefintlig övning innan, ett helt oredigerat manus och noll koll på tiden. Det var ju kanske rätt suboptimalt. Men, trots dessa förberedelser som gud glömde (notera den eventuella dubbeltydigheten i användandet av "gud"), tror jag nog ändå att det var mitt bästa so far.
Fick beröm såklart för mitt flitiga, varierande och tjusiga användande av stilfigurer.

"Det kommer så naturligt", sa jag.
Inte.

Men jag borde, för det gör det.
I vanlig ordning lär den där naturliga fallenheten väl fungera till en viss gräns. En gräns som tråkigt nog förmodligen infinner sig typ nu, för nu måste jag börja lära mig saker utantill och då är det ju plötsligt en helt annan femma.

Nåja. Mitt nya fokuserade jag kanske klarar av det.

Mitt nya fokuserade jag var även på den nya och hemskt fokuserade träningsformen ashtangayoga igår. Där böjdes och bändes det så det stod härliga till. Tack och lov för min överrörlighet för det var armar och ben och vridningar och sträckningar och allt man kan tänka sig på alla möjliga sätt man inte kan tänka sig att det skulle kunna genomföras. Drog en axel åt fanders, blev svettig och försökte verkligen att inte tycka att det var jobbigt med allt new age:ande som ju verkar vara oundvikligt om man ska hålla på med sånt där.
Slutbetyget blir tre lotusställningar av fem. Kul med nåt nytt såklart, men tråkigt att inte behöva slita sig blå. Förmodligen nyttigt, och ett litet plus i kanten eftersom det ändå väcker lite tävlingsinstinkt. Jag vill ju gärna vara bara liiiiiite (okej, helst mycket) vigare och bättre än människan på mattan bredvid liksom, vilket väl förmodligen kommer få mig att fortsätta av ren jävulskap och envishet om inte annat.

Idag ska jag i alla fall springa lite med triathleten igen, om jag lyckas få tag på honom i tid och säga att jag vill det. Det vill jag nog. Helst vill jag såklart cykla men jag orkar inte träna själv (SER NI! NU HAR JAG BLIVIT EN SÅN! SÄLLSKAPSTRÄNERSKA! SKÄMMES!) och Ola har tydligen bättre saker för sig och happykillarna envisas med att jobba och sådana felprioriteringar så att de inte kommer ut förrän det blir mörkt vilket mina lampresurser inte riktigt tillåter.

Inga kommentarer: