söndag 10 juli 2011

Utlovade bilder!

Här har jag lagt mig bakom en ck parr-kille. Tyvärr inte Robban, vilket väl annars hade varit ett bättre val med tanke på att han var lite snabbare? Men jag antar att mitt undermedvetna tyckte att det var tryggt och trivsamt där ändå. Ser nöjd ut osv.

Eller så var jag nöjd för att jag nästan var här vilket ju nästan är i mål? Eller så inte? Faktum är ju att det här var årets första lopp där jag tyckte att tiden gick fortare än vad jag räknat med. När det var skyltat om att halva sträckan var passerad kände jag mig som när man vaknar efter att ha sovit i bilen och ba "VA?! framme?? redan?!". Hade kunnat cykla det här varje dag i veckan. Hann ju inte med att njuta (mvh Ernst).

Ser väl i och för sig inte superpeppad ut när jag väl får gå i mål här, men jag vill väl bara verka cool och få kompisar eller nåt. Den uppmärksamme kan dock notera hur mycket skit jag fortfarande har i ryggfickorna. Detta eftersom speakern så många gånger innan start påtalade hur vi absolut inte fick slänga skräp i skogen, och Lisa "samvetet" Ström därför förstås hade en halv pappersinsamling med sig runt banan. Höll vid ett tillfälle på att tappa ut en gammal gelförpackning när jag skulle ta upp en ny och ba "NEEJ!!!" och jonglerade runt med plastbitarna som en idiot innan jag fick ordning påt. Skönt att mitt tävlingsfokus är på rätt saker och så.

& killen som inte nöjer sig med EN eller TVÅ blogghyllningar utan prompt skulle hedersomnämnas igen: Snabb-Danne! Succé-Danne! Talang-Danne! osv osv osv


& så den här! Alltså så gulliga! I alla fall om man bortser från att jag har käften full med säkerhetsnålar? Appliceras inte den där regeln om att inte prata med saker i munnen på annat än mat? Ribbing? Va? Ok ändå fint. Välartade och glada ungdomar på hälsosam utflykt i Dalarna.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Blev lite förvånad att få se en bild av mig på din blogg.

/Andreas "CK Parr Killen"

Lisa sa...

jag hoppas du inte misstycker till det? du klär bloggen bra, & tack för rullen!

Anonym sa...

Misstycker inte, dock så var jag ju ofin nog att köra ifrån dig en stund senare.

/Andreas

Lisa sa...

ja men det är smällar man (jag) får ta när man (jag) är långsam ;)

Lina sa...

Lisa Strömbäck, Falu CK.
Brukar man inte berätta att man har gift sig? Och vem är den lycklige?

Lisa sa...

jag vet inte själv, det är oerhört spännande! verkar som ik jarl inte riktigt täckte utgifterna med anmälningsavgifterna utan fick gå på människohandelsbusinessen för att gå jämnt upp.
jag väntar otåligt här på att någon ska dyka upp för att claima det jag som uppenbarligen är dennes..

johan fintling sa...

Och jag som kallade dig "fröken Strömbäck", ber om ursäkt! Grattis!

Och från en vän av ordning till en annan så glädjer det mig att du tar den nya skräplagen (i dubbel bemärkelse då det fortf är helt ok att fimpa) på allvar. Jag såg dock inte många poliser längs banan så jag undrar hur det hela skulle beivras.

Lisa sa...

ja den tanken slog förstås mig med, men med tanke på guds allseende öga, karma, Dom(tm), sauron(?) och det här faktumet att man aldrig kan vara säker(!!) så kändes det förstås bäst att inte ta risken...

Emmsan sa...

Men åååååwwwwwwww!!!!! Var var jag???!

Lisa sa...

Ja??!! VAR??!?