tisdag 26 juli 2011

Kul att vara i form

Lånade en roubaix idag nere på cykel & fjäll och hade tänkt mig en tur vid lunch. Kom hem vid nio. Jag var ju tvungen att gå till banken innan, och där fick jag såklart en bekant till bankman och allting tog hundra år eftersom jag skulle vara så omständlig, och sen var jag tvungen att gå till snickar'n och låna lite verktyg, och det tog såklart också hundra år eftersom ni vet, sociala aktiviteter och det, och det där futtiga tog flera timmar och sen var jag tvungen att åka hem och skruva pedaler och ställa in cykeln och byta om och ALLT TOG SÅN TID?!?!? HERREGUD??!!?

Kom inte iväg förrän halv fem. Höll på att dö av hunger och törst halvvägs och var tvungen att göra en omväg förbi mina föräldrar på landet för att dricka en liter vatten och äta bulle för att kunna ta mig fram resterande två timmar. Med en timme kvar tog batteriet till ipoden slut och med 8 km kvar var det verkligen inte roligt längre. Men det allra konstigaste var ändå när en jättetjock och naken tant klev rakt ut i vägen i Toftbyn. Toppar väl alla listor över konstiga saker man nästan cyklat på.

Inga kommentarer: