tisdag 12 juli 2011

Hotter than the sun but she just wasn't that bright

Hej pigg!!!


Hej trött...


Sprang alltså till landet i dödsåskehettan och kvalmigheten. Jävligt begåvat drag. Var något som eventuellt skulle kunna påminna om pigg och hade väl ett löpsteg i någon kilometer där i mitten när det var nedförsbacke, men lagom till jag kom in i byn i Sundborn haltade jag mer fram som ett skadeskjutet rådjur. Sist jag sprang något av ungefär samma längd var väl när jag kutade 18 km runt Varpan en marsdag för tre år sedan. Givetvis satt löpdistansformen kvar sedan dess.
Positivt var väl kanske ändå att det var så sjukt mycket flygfän att det där med att stanna och gråta inte var något praktiskt genomförbart alternativ. Hellre ont i benen än uppäten av allsköns mygglikt.

Avrundade det hela med att, när jag ändå fått upp både farten & graden av lidande, springa ner i sjön och ta årets första bad. Jag är osäker på om det faktiskt kanske även är förra årets första bad? Det där med att plaska i insjöar gör jag inte i onödan.

Inga kommentarer: