söndag 10 juli 2011

Mörksuggejakt

Men mörksuggan alltså, den är väl ändå helt fantastiskt rolig?! Till och med i regn! Åååh, så kul!!! Bästa bästa bästa!

Daniel, som mot all logik startade i motionsklass "på kul", körde om mig redan efter halva loppet, men förutom det var det ju enkom fest, glädjeyra, mental konfetti och fånleenden. Utom när jag kraschade, men vi vet ju också att jag ALLTID kraschar när jag ska cykla skog, så det var inget överraskande direkt.

Tror att jag körde in ungefär 10 minuter efter Emmy som vann. Hade jag inte tappat Johans dumma hjul hade jag väl kunnat kapa lite på det, men å andra sidan hade han ju också då blivit så ledsen över att inte få vara snabbare att det kanske inte hade varit värt det.
Under tiden innan tappandet, när jag låg och snålåkte bakom honom, försökte jag jobba in idén att vi skulle gå i mål hand i hand, som ett statement över att vår fina vänskap har överkommit alla dessa oräkneliga tvister och alla de gånger vi varit osams, men han ba "MEN ÄR DU FORTFARANDE KVAR DÄR BAK??? SLÄPP MIN RULLE NÅN GÅNG DÅ DUMMA TJEJ?!?!?!". Så himla otacksam. Så mycket för det vitflaggandet. Så mycket för det loving året 2011. Tur att jag älskar honom ändå.

Räknar med att Daniel så småningom förser mig med bilder på allt ifrån nummerlappsnålande till olika sorters cyklande, så då ska ni få se.

7 kommentarer:

johan fintling sa...

Är jag den siste att inse att det mest är rent ljug i din blogg, fröken Strömbäck? Tack för idag! :)

Lisa sa...

ja förmodligen åtminstone bland de sista?
men även om du inte sa exakt så helt ordagrant så var det ju vad du sa mellan raderna!! jag vet nog.

& tack själv! men nästa gång vill jag att du väntar när det kommer gubbar i min väg, ok? ;)

Anonym sa...

Hoppas jag inte kom ivägen i det kritiska skedet, man vill ju inte hindra en episk hand-i-hand-målgång. Det var lite jojokörning där ett tag. Vissa verkar gilla uppförsbackar...

/Johan Z

Lisa sa...

om det var du, men det var det nog inte, så var det kritiska skedet inte så kritiskt ändå, fintling hade nog bränt i väg i nästa skogsparti om inte i detta :)

men uppför är ju det som cyklingen värd att cykla! utför är mest läskigt.

Lisa sa...

men vem var du i vår lilla grupp, johan Z? vilken klubb?

Anonym sa...

Spårvägen, kör H30. Gick i mål närmast före Fintling. Hepp, tre Johan på rad var vi visst! Det kan bara hända i H30...

Lisa sa...

Ja men då vet jag vem du var!

Ang namnet så tenderar alla män i min omgivning att heta johan, daniel eller jesper, så det är inte så konstigt ändå att du hette det också, om än förvirrande ;)