onsdag 18 augusti 2010

Lunch

Den enda maträtt jag behärskar till fullo förutom borstj (och typ... scones och punksoppa, men det räknas inte) är ugnsrostade rotfrukter och grönsaker och sånt, så jag äter det rätt ofta. Eftersom någon vid något tillälle har sagt att man måste äta grönsaker av alla olika färger (förmodligen är det här något jag fick lära mig på lekis eller så och som jag aldrig har lyckats släppa) för att få i sig saker av värde och jag är lite vitaminbristsnojig (helt i onödan) så måste jag alltid tvångsmässigt ha i röd och gul paprika FAST jag tycker att varm paprika är rättså himla osmakligt. Det resulterar förstås i att jag är skitnöjd när jag lagar det hela, men sedan ändå pillar bort paprikan när jag väl äter och får slänga den (vilket man också fick lära sig som barn att man inte ska göra!). Förstår ni vilka val och kval jag vardagslider? Åeh, alltid fel. Alltid i clinch med mitt barndomssamvete.

Men jag tränar på och så annars. Ryggen är fine & dandy, hurra! Vi var tvåhundrafemtiotusen stycken som körde med högskolan igår eftersom alla YA-kidsen var med, det var ovant. Imorse gnetade jag ensam i regnet istället, så det går väl på ett ut.

3 kommentarer:

Jonas l sa...

lockat dit alla flamländska cyklister med eller hur fick ni ihop så många? ;) Kul med 19st på träning, hade varit kul om vi varit de här med

Cykelbloggar sa...

Tips på snabb och relativt billig mat:

Häll en spegel olivolja i en kastrull, skiva ner en/två vitlökar och fräs dem en kort stund i olivoljan. Häll sedan i en förpackning passerade tomater, koka upp och salta peppra efter eget tyckte.

Koka önskad pasta, dock inte spagetti, lägg pastan på en tallrik och ha på önskad mängd tomatsås. Riv färsk basilikablad över och sedan river du en STOR hög med parmesan, typ en deciliter minst över och sedan är det bara att njuta av måltiden. Går lika bra att äta varm som kall. Grymt god och rik på kolhydrater + att du får protein. Billig och går snabbt att tillaga. Receptet fick jag av en Italienare som i sin tur fått det av sin sicilianska faster =)

Mvh
Fritz / Cykelbloggar

Lisa sa...

jonas: det är alla de där nyinflyttade på cykelgymnasiet som drygar ut antalet så väldigt

fritz: tack, det där verkar vara en svårighetsgrad som till och med jag behärskar! :)