söndag 22 augusti 2010

Långt lopp i Ludvika


Hur många cyklister går åt för att pumpa ett bakdäck?


Antal män som gjorde mig sällskap runt FMT-banan idag: 5 (Peter Almlöf, Janne J, doktor Martin, en man från norberg & en från ludvika)

Antal getingstick jag ådrog mig: 1 (i halsen!)

Antal hela timmar jag spenderade på cykeln: 5 (& en halv)

Antal gånger Janne J stannade för att pumpa sitt läckande bakdäck: oräkneliga

Antal punkteringar: 1

Antal soltimmar: alla

Antal grejer jag lyckades köra in i kedjan och vevpartiet: oräkneliga (däribland en slang, ett halvt himla träd och min egen vindväst!!)

Fint på det hela taget, alltså. Jag hade en svacka innan Gränges, men jag fick fin draghjälp av mina gentlemannamässiga kavaljerer och väl framme i den gudsförgätna hålan (jomen faktiskt) fick jag lite fika och det är ju boten mot allt ont så efter det gick det bra igen. Nu är jag hemma och är oförskämt pigg och fräsch (till skillnad mot Martin som höll på att somna bakom ratten (TROTS min muntliga svada!) innan vi bytte och jag fick köra hem, men det berodde nog mer på faktumet att jag sovit åtta rara timmar inatt och han hade haft nattjour (och bland annat plåstrat om Robban!)).

Hur som helst kan jag nog säga att det finns goda chanser att hinna bli trött på lördag. Det snålades inte på backarna och som vanligt i långloppssammanhang har alla ljugit när de beskrivit banan.

Jag tänkte förstås en del på den där turen i Kilsbergen jag körde med bland annat Ola & Johan för nästan ett år sen (vilket väl typ är min enda längre mtb-träningsrunda innan den här?), hur gråtfärdig och utmattad jag var då, och vilken oändlig skillnad det är nu. Ni skulle vara så stolta. Stigcyklingen lämnar som vanligt övrigt att önska, men nog har jag blivit himla mycket starkare på den här våren och sommaren allt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Haha..tror du jag blev chock när jag hör "Hej på dig, ska du köra finnmarken t helgen?? jo just ja du har brutit handen så de blir nog svårt nu.

Lisa sa...

fast öijer har sagt att man ändå bara ska vara avslappnad i överkroppen på mtb, så enarmad körning borde väl inte vara något problem eller?

Niclas sa...

Händelserikt pass :) Hur var banan då, värt att åka upp & efteranmäla sig? Har haft förkylnings tendenser & inte tränat sedan onsdags. Ska testa att rulla lite mtb idag.

Lisa sa...

SJÄLVKLART ska du åka upp och efteranmäla dig!! Jag ska ju ligga på din rulle! :) Banan var rolig. Mycket backar, och mer stig än vad folk försöker få det att framstå som. Klart du ska köra!

John sa...

Hoppas verkligen att getingen stack dig PÅ halsen och inte i!? Låter inte alls trevligt annars :(

Lisa sa...

jajaja, på menade jag såklart. märk nu inte ord. :)

Niclas sa...

Fast i så fall får du inte spurta om mig på upploppet :)

johan fintling sa...

Bra minne av Lisa: trött och hjälplös i Kilsbergen. Mindre bra: jag frånåkt i första backen på Cykelvasan.

Lisa sa...

Niclas: oddsen för att jag kommer ha något som ens med god vilja skulle kunna kallas för spurtkrafter kvar i benen på upploppet är så dåliga att det nog inte är något du behöver oroa dig för särskilt mycket :)

Johan: jag som trodde att alla dina minnen av mig var bra minnen!!!