onsdag 25 augusti 2010

Att fatta vinken

Alltså, jag vet inte hur det är med er, men ibland har jag känslan av att någon försöker tala om något för mig.
Idag skulle jag egentligen inte ha tränat, eftersom kroppen var så vansinnigt sugig och allt utom fresh igår och sådär, men så ville det sig inte bättre än att jag skulle jobba lite dubbelt och både öppna & stänga på jobbet och därför fick några lediga timmar på eftermiddagen som jag inte direkt kunde göra något vettigt av. Så jag tänkte att det var lika bra att träna lite i alla fall (åeeh jag vet, höjden av ovärt tänkande).

Men. Efter inte mer än tio minuter hemifrån drabbades först min garmin av en mycket märklig blåskärm jag aldrig sett förut vilket gjorde den oanvändbar, och tio meter senare smällde en eker i bakhjulet och trasslade in sig i hela kassetten. Det var uppenbarligen inte meningen att jag skulle få bli svettig och andfådd idag, så jag fick istället ägna mellantiden åt att lämna in hjul på cykel&fjäll och kasta tennisboll åt hundarna. Förmodligen lika bra det.

Tillbaka på jobbä nu. Stryker runt bland maskinerna som en lone wolf och väntar ut tiden till 21.30. Då ska jag gå hem och ligga raklång i soffan.

Inga kommentarer: