måndag 1 februari 2010

Moddigt

Här på Lisas vädertjänst kan vi upplysa er om att det uppenbarligen snöade en del under natten. Relevant upplysning är även att plogbilarna inte direkt var ute i ottan, eller åtminstone inte före mig. Det tog mig därför idag nästan en halvtimme(!) att cykla till Karlslund, en sträcka på ganska exakt sju kilometer hemifrån mig. Inte riktigt rimligt nej.
Nu tycker jag ju i och för sig att det är rätt roligt att få sladda runt på cykelvägarna i så djup snömodd att det är som att försöka ta sig fram i en ask rumsvarmt smör, så det gjorde mig inte så mycket. Dock fick jag hastigt ändra mina vägplaner, eftersom jag hade en tid att passa och ju ganska snabbt insåg att det inte riktigt handlade om några genomsnittliga hastigheter idag.

Så jag fick nöja mig med att svänga ut en stund på den här platta vägen och äntligen kunna få upp lite tempo en stund, innan klockan blivit så mycket att jag fick vända och ta samma väg tillbaka.

Fast då var det dels plogat genom stan, och dels hade jag vid det laget tappat respekten för slirigt underlag, så till slut var jag ändå hemma tjugo minuter tidigare än beräknat. Nåja. Jag har ju egentligen vilodag så det är väl skitsamma. Trevligt hur som helst att få komma ut lite! Ute är bäst! Jag älskar ute!

Nu ska jag spendera eftermiddagen med tre timmars föreläsning om saker jag med mycket stor sannolikhet redan vet.

5 kommentarer:

Niclas sa...

Känns som att det får räcka med snö & kyla nu. Måste bara få till ett distanspass till helgen.

Lisa sa...

Eller så får vi helt enkelt lite snabbt byta till en mer klimatanpassad idrott. Skoteråkning eller så. Hundspann. Snöskolöpning. Schack. Snowracer. World of Warcraft. Isklättring. Sparkåkning. etc etc

stefan carlsson sa...

och vila när det ska vilas. appappappappappappappapp./stef

Lisa sa...

jag veeeeet, men eftersom jag ju knappt fick cykla i helgen så tog jag mig friheter. dessutom resulterade det i ett himmelskt pass idag. HIMMELSKT. så jag skäms inte längre.

Sargoth sa...

Trafikmaktsordningen är ett faktum. ^^