lördag 13 februari 2010

Fantastisk vintertur!!

Ibland är det ju onekligen trevligare att cykla än annars! Idag var ett sådant tillfälle!
Jag, Ola, Niclas & Andreas möttes upp i morse och tog en tur till Nora. Väl där mötte vi av en slump Mathias som var ute med sitt nya team från Örebrocyklisterna, så vi slog följe med dom över bergen tillbaka.

Det hela var, förutom en kort period vid Norasjön som var lite motig, en vintersportorgie utan dess like. Bara frusna vägar, strålande sol, snötäckta träd, gnistrande vita fält och annat sånt där som är så fint att det nästan blir löjligt. Dessutom snällt och omtänksamt sällskap som har tålamod med min brudiga periodvisa svaghet och ovana vid att cykla långt. Jag har mina ups & downs under längre pass såhär, antar att det är något som försvinner med lite mer rutin.

HUR SOM HELST, fint jäkla pass alltså. Om cykel alltid var såhär skulle ju varenda människa ägna sig åt det, annat vore ju korkat!
Som vanligt har jag dock tyvärr inga bilder på all den här fröjdefulla ljuvligheten att bjuda på, förlåt. Jag är liksom för upptagen med att antingen hänga i för att inte komma efter, eller om det inte är något problem vara för nöjd och glad och upptagen med att älska livet och sådana livsnjutarfasoner att jag aldrig kommer ihåg eller kommer mig för med att slänga upp den där mobilen. En vacker dag kanske jag bättrar mig på den fronten. Ni kan ju hoppas.

(Jag tror i och för sig att Ola fotade någonstans, jag kanske kan stjäla hans..)

Inga kommentarer: