torsdag 18 februari 2010

Jag har ingen ordning på mina papper (men åtminstone mer än andra)


Ett irritationsmoment kommer sällan ensamt, som det gamla ordspråket lyder.

Idag har jag inte bara ägnat mig åt ett ägande av min kursansvarige (jag visste väl att de där studierna i socialantropologi skulle komma till användning någon gång), vilket naturligtvis är irriterande eftersom det inte riktigt känns som något man ska behöva göra på den grundnivå vi trots allt fortfarande befinner oss på. Jag vill liksom gärna kunna anta att det jag får höra av de som är anställda för att undervisa är sant och korrekt, även om det förstås är en snudd på gulligt naiv tanke.

Utöver det gick träningen dåligt (jag var skitpeppad i kanske 40 min, men sen var det platt fall) och i helgen väntas ytterligare ett tröttsamt snökaos vilket förmodligen leder till utebliven utecykel. Lägg till det faktumet att jag i vanlig ordning står i ett sånt där vägskäl gällande Vad Ska Det Bli Av Mig och hur ska jag styra min framtid och ni vet, sånt där jag gjort varenda år snart de senaste tio av mina hittills tjugosex år i livet.

Så jag ska nog bara lägga mig under täcket, tänka på hundvalpar, sommarmorgnar, solsken och herrparfym, och vänta tills det blir imorgon så jag kan få vakna till ny dag och bättre humör.
(Då ska jag börja på mitt PM, och det kan man såklart inte bli annat än glad av, så det kommer väga upp!)


(Edit: För att undvika drama, det är alltså inget allvarligare än att jag är lite trött, har sovit lite dåligt och inte vet om jag valt rätt kurs. Så no worries, lite sovmorgon så ska jag väl vara mitt vanliga äppelkäcka jag igen)

Inga kommentarer: