fredag 26 februari 2010

Inte torrt


Jag fattar inte hur man gör för att mobilblogga utan bild. Går det? Jag sitter på tåget i alla fall, det har, peppar peppar, gått enligt tidtabellen (fast om det skulle strula så har niclas avslöjat att han har något slags finger med i sj-spelet, så jag har ju någon att ringa och ställa mot väggen i så fall ;). Närå). Till min egen fröjd och glädje sitter jag här och ser ut som jag precis klivit ur duschen, med kläderna på. Under promenaden till stationen hade jag och mitt i vanlig ordning farsartade liv nämligen den stora lyckan att få översköljas av några liter smältvatten från inte bara en, utan två, gigantiska lastbilar. Bokstavligt talat som en dränkt katt alltså. Fast lerig. Ungefär som de som körde mörksuggan i år. Fast på ett tåg. Jävligt fresh hursomhelst. Börjar dessutom bli rätt kallt. Ska nog skriva kärleksbrev till alla lastbilsförare när jag kommer fram. Som upplagt för festliga metaforer om inte annat. Hade jag varit mindre blyg och pryd hade jag såklart skrivit hela det här inlägget på det viset.

2 kommentarer:

Niclas sa...

Och skulle du inte komma fram så kan du alltid be Jonas bygga fler spår :)

Lisa sa...

Bestämmer han över sånt? Herregud, jag kommer aldrig behöva vara fast i tågtrafiken från och med nu! ;) Äntligen!