söndag 28 februari 2010

Snömodd i Svärdsjö


Det var ju inte precis någon rusning ute på vägarna idag, det såg mestadels såhär öde ut. Är alla som befinner sig i Dalarna i Vasaloppsområden eller?
De första timmarna var det mest jag och midjehöga drivor av snömodd på vägbanan (eftersom jag förstås var ute i ottan innan plogbilarna, dock är bilden hemskt vilseledande men det bryr jag mig förstås inte om). Sedan var det jag, en näve bilar och midjehög snömodd, för att sedan återgå till enbart jag själv och modden mot sista halvan. Mysigt. Några strukturerade tempoökningar var ju dock inte att tala om, med tanke på att jag ändå ville komma hem med livet i behåll och inte vurpad och överkörd. Försökte sprätta upp för de backar där det var möjligt för att kompensera och höll mig otroligt nog ifrån både vurpandet och liggandet under bilar. Blev trött till slut ändå.
Lyxade dessutom till det med musik i ena örat och lite ofruset vatten efter några timmar, det är ju inte varje dag sådana extravaganser erbjuds inte! Så det var fina tider. Härligt med vintercykel! (på riktigt! inte ironiskt!)

4 kommentarer:

Niclas sa...

Många fina träningstimmar att bokföra. Här hemma har det bara blivit TC, TC...

Lisa sa...

Det är därför Falun är liiiiiite bättre än Örebro vet du ;)
Ni får bege er hit för lite utehoj och velodrom!

Niclas sa...

Jo den där velodromen verkar ju vara helfestlig. Jag & matte har pratat om att åka upp någon dag & testa.

Lisa sa...

klart ni ska!