torsdag 25 februari 2010

S-s-s-shady

- Men Lisa! Vad gjorde du egentligen igår?!

... är ju frågan ni alla naturligtvis har ställt er både en och två gånger vid det här laget (till och med min far ringde mig nu och undrade vad som föranledde uppdateringsbristen). Och det ska jag tala om för er, eftersom jag är ett sånt stort fan av upplysning och folkbildning, att igår låg jag i fosterställning hemma under täcket, skakandes som en stackars migränfölunge utan medicin. Synd var det om mig. Ni anar inte ens.
Men bonusen var förstås att jag i och med det hetsigt slog upp ögonen like a maniac innan 0600 imorse. Efter ett dygn i mer eller mindre sovande tillstånd sitter man ju inne på en rätt bra dos av överskottsenergi förstår ni.
Effektiv morgon, skulle man kunna beskriva det jag hade utan att överdriva.

Sedan dess har jag precis som vanligt ägnat mig åt att gå i skolan, tjafsa med Johan på msn, läsa lite och träna lite. Inget världsomvälvande alltså. Men imorgon ska jag se om tågen har börjat gå (eller om snön som kommer nu stoppar dom igen) så jag kan åka till Falun och krama mina hundar, cykla i snöovädret och klappa rara Karin på kind.

(Jag trodde jag skulle ha en massa bilder på Karin att lägga till här, men det hade jag tydligen inte alls? Här är två på henne och mig från i somras i alla fall, den ena från mtb-sm & den andra från höintagningen i Berggården, det var allt jag kunde uppbringa i fotoväg tyvärr. Men kolla vad fin hon är! Gulle.)



EDIT: Men jo! Kolla här! Jag hittade en på Karin och hennes ena häst! Ha! Den har jag fint nog döpt till "en bästis och en hästis". Det märks ju att jag har teh mad retorical skillz alltså. Ett rim, ba sådär, rätt upp och ner. Sjukt fyndigt namn, begåvningen är svår att dölja osv. Eller inte.
Men bilden är fin! Den är tagen vid Hedens Gård i Österå, där jag hade min älg-häst Alex en sommar när jag var sådär fjorton-femton.

3 kommentarer:

johan fintling sa...

Jag har hört att just gröna hjälmar, helst av icke moderätt modell, ska kunna motverka - eventuellt helt ta bort - migrän. Tänk om man kunde få tag på en!

Lisa sa...

ja tänk, vilken fröjd. tänk om man kunde få tag på elva!

Anonym sa...

Hahah, man verkar få se upp när en viss kamera Carina och en blogg Lisa är i farten. Då kan man hamna lite var stans..
Like you gullunge!! Kram